Tuesday, 25 October 2011

KaHwiN..

salam..hai semua..kali ni aku rasa nk bercerita pasal kawin je..knape ekk?? cube teka?? haa? ape dia..aku nk kawin?? xlaaa..salah tu...hehe tp x bermaksd aku xnk kawin taw..cuma pada mase terdekat ni x laa lagi hehe..semalam..aku ada call mak aku..story2 sket laa..sbb dh lame x bercerita pnjg...yela duk jauh dr kmpung ni..mane je nk dgr perkembangn anak beranak aku kn...hmm cerita punya cerita..mak aku ckp abg spupu aku nk kawen dh...huhu..bakal isteri dia..awek sebaya umur dgn aku..muda lagi tu taw..hehe..so cakap2 punya cakap..mak aku pun adalah bgtaw yg sepupu aku yg laki yg sebaya ngn aku pun mgkn kawen thun dpn jgk...perrgghhh...dh nk kawen dh dia..lpas aku fikir2 balik...maknanya selapas diorng2 ni kawen..yg tinggal x kawen lagi cuma aku n 2org sepupu pmpuan yg sbya ngn aku jela lagi..fulamak..tu dia...haha..alhmdulillah dh smpai seru diorng..hmm aku??? lambat lagi kot..hehe

Ramai yg ckp kawen ni best..bg aku best tu ada lah best...terutamanya bila nk kuar dating..hehe xpayah la nk kuar dating ngn bf lagi kn?? terus up jd suami...xda la dpt dosa free kn?? hehe ada kalanya kawen awal ni ada baiknya jugak..terutamanya dapat la mngelakkn dosa,fitnah n maksiat..yg tu yg aku paling2 suka kalau dapat kawen awal..acece gatal lak aku ni haha...tapi tulah...bukan semua mak ayah nk bagi anak perempuan diorng kawen awal kn?? klau x gengam segulung ijazah..mane leh dukung seorang baby lagi...opss haha dh terlajak lak ekk....baby la pulakkk..hai amira dh merapu lebih2 ni hehe...

sebenarnya..kawen ni bgus..sbbnya kadang2 kawen ni mgubah seseorng drpada tak bertangungjawab kpd lgi bertngjwab..hmm tu lah yg sepatutnya...kawen ni mendidik jiwa n hati kita supaya faham erti tngngjwb yg sbnrnya..tngngjawab sbgai suami,sbgai isteri..sbgai menantu..sbgai mak n ayah...n mcm2 lagi laa...untuk itu..kawen ni bukanlah perkara main2 taw...klau nk kawen kena fikir serius, fikir tngngjawab yg bakal di pikul..tp jgn la pulak tngngjawab tu mnjadi alasan untuk anda xkawen..xbaik berdosa la pulak nanti (bagi yang muslim laa)..so kepada sepupuku yg bakal melansungkn perkahwinannya xlama lagi..mudah2an jodoh yg di pilih itu adalah jodoh yg terbaik buat diri anda...yg sentiasa bersama anda susah dn senang..yg sentiasa ikhlas dn jujur mnyanyangi n mencintai anda...alhmdulillah..nanti pahala solat pn bertmbah dr 1 kpd 27...insyaALLAH..mudah2an anda kekal selamanya...

aminn...(mudah2an juga anda seperti dlm gmbr ini..bahagia je) ^_^

No comments: