Thursday, 27 October 2011

CinTa TiGA SeGi..

hai semua..salam..harini aku rase aku nk bercerita tntng cinta tige segi..pasti ramai yg mngalaminya kn?? samada antara seorng lelaki n dua perempuan...macam dalam lagu "Di sini menanti, di sana menunggu" ataupun antara seorng perempuan n dua lelaki?? hmm boleh jadi ke kes mcm ni?? yelaa pmpuan kn ramai sekarang ni??  rasenya cukup kot lelaki nk buat pilihan..tapi untuk si gadis lak?? rase mcm xcukup je nk buat pilihan...cewah..haha ape2 pun sape yg thu kn..jalan cerita hidup kita ni dah di tulis..cume yg berbezanya keadaan sesuatu peristiwa tu...

sesiapa yg pernah terjebak dalam cinta tiga segi ni pasti tahu n faham macam mane perasaan ketika kita berada dalam keadaan macam tu kn?? keadaan di mana mungkin kita ni menjadi pilihan atau tidak..or keadaan di mana kita yang terpaksa buat pilihan...hmm tu yg susah tu....buat pilihan...bukan sebarangan ni..pilihan pasangan hidup..bukan mcm nk pilih bju kat supermarket tau...ni pilihan antara hidup dan mati..pilihan di mana akan gugurnya titisan2 airmata..cewah haha..opss...ok2..fokus..berbalik pada topik kita harini...macam mane nk pilih pasangan yg baik yup? hmm jom cek balik..

  • Agamanya
  • keturunannya
  • Hartanya
  • Rupa parasnya

Adakah pasangan yg kita nk pilih tu cukup dengan syarat seperti di atas ni?? kalau dh cukup..alhmdulillah..klau x..tettttt....anda masih boleh mencari lagi..hek2..

sekarang ni ada isu hangat yg mengatakan...
"perempuan kalau tak pandai masak,tak boleh di buat isteri"....tapi pmpuan sabor jela....

tapi ada yg balas balik dh taw skg ni...hai mcm perang la pulak..ape daaa...hehe pmpuan lak cakap
"klau lelaki tak boleh jadi iman, tak boleh di buat suami"...

so konklusinya....mane lagi penting?? perempuan mesti pandai masak ke?? atau lelaki mesti boleh jadi imam?? mesti korang2 semua akan jawab...dua2 la kn?? btol x? yup...klau nk rumah tanga tu bahagia aman sentosa...dua2 di atas ni penting...tp pd pndangan aku lah kn...cuba kita berbalik pada empat syarat kt atas tu td....pertama kita nk cek agamanya kn?? so...lelaki yg boleh jadi imam la yg perlu kita cari dulu...
setahu akulah...semua org pun nk kekal bahagia dgn org yg dia syg n cinta kn?? so..bg aku..bila dh agamanya elok..insyaALLAH..dialah layak yg untuk di jadikan calon...

"kadang-kadang Allah bagi kita merasai cinta tiga segi, or mungkin lagi bersegi2..supaya kita tahu siapa yang lagi layak kita jadikan calon...supaya kita nilai sendiri...n supaya kita dapat buat pilihan yg baik..tak kira la pilihan yg kita bakal buat tu samada ada sebagai bakal suami atau pun isteri..kebahagian tu bukan tuk di dunia sahaja..tapi tuk kekal di akhirat sana...insyaALLAH"


No comments: