Wednesday 3 August 2011

PenGanGur SeTia....

hai salam semua..sudah 2 minggu rasenya aq xtulis blog aku ni kn?? yela lappy aku xda cmne nk tulis...aq ni rindu sgt2 kt blog aku ni..nk tulis bnyk sgt2 tp xkn la skaligus kn aku nk cite kn?? umm aku tgk spnjg aku xdpt on9 ni ada la manusia2 yg x bpuas hati dgn cerita aku...mgkn xpercaya..lantak la klau korg x percaya pn..ape yg aku tekankn kt sini aku cerita yg jujur n ikhlas dr kisah hidup aku....klau xpercya jgn komen la k..sbb aku x menunggu komen2 begitu dr korang...

ok dah2..mlas aku nk pnjg2 cerita kisah ni..ape yg aku nk cerita skg ialah aku dh jadi pengangur setia kt umah aku ni hehe..yippi...yela sebulan dh kerja so time tuk rehat2 la plak...pengalaman yg aku kumpul spnjang kerja ni sgt3 la menarik...yg best aku dpt rmai kawan n kenalan...dn klau korg nk thu aku syg department aku ni....rindu sgt3 aku kt diorng...aku ada kak na..kak ti..ani..kak siti..kak zila..kak b..dn yg paling penting ialah partner aku...kak nora..rindu kt semua...aku dh jdi cm org gila je skg ni duk senyum sorg2 teringat kt diorng taw...sampai kn adik aku tegur aku..knape kak long ni snyum sorg2..aku ni just sengih jela..yela malu la aku duk senyum sorg2....korg thu ape yg aku fikirkan...

aku teringat kt kak na yg selalu kenakn aku..hehe tp aku x kisah pn..syg kak na...aku teringat kn kisah aku tnya kak na pucuk2 yg selalu mak cik sorg tu hntr...aku ni bukan semua kenal pn..so haritu ntah mcm mane kpala aku blend kot..smpaikn daun kari pn aku lupe cmne..padahal kt umah pokok kari ada..adoi la...so bermula la cerita yg aku bertnya kt kak na ni...aku tnya la kak na..smabil tgk kak na duk cium2 daun kari tu..aku tnya la.."kak na daun ape tu kak na.?"..mulanya kak na jawab selamba jela..."kari"...phtu kak na smbung hidu..aku tnya lagi.."daun ape??" skali lagi kak na jawab "kari"..phtu hidu lagi...aku ni mgkn pndengaran x elok sgt mase tu kot..so aku tnya lagi skali time tu.."haaa??" kak na pn jawab "KARI !!!" haha xlupe aku yg kak na jerit time tu...aduhai.... aku rindu taw..sbb lepas tu kitorng gelak same2 yela salah aku jgk sbb x dengar sgt hehe....

tu kisah aku ngn kak na...aku ada kisah jgk dgn kak ti n ani..tp biarlah rahsia malu aku klau ingat balik haha...aku ni klau boleh nk je lawat diorng lagi..sbb rindu kot..walaupn nanti aku ni pegi sbg customer...tp aku still rindu nk mcm dulu2..aku x kn lupakn diorng smpai bile2 la....

opss sebelum aku terlupa...nk je aku sampaikn 1 pesanan..kepada korg2 yg xpernah merasa susah payah bekerja membanting tulang 4 kerat ni..satu yg aku harapkn tolong respect sket k kt org2 yg kerja2 mebanting tulang ni...klaupun korg ni kerja sedap2 nanti...jgn lupa k..sebab aku dh jumpa dh muka2 kuang ajo kt situ...konon lah kerja sedap...nk ckp mcm xnk ckp je ngn kitorng time tu..so ingatlah...ape yg kita miliki harini bersyukurlah...sbb semuanya pinjaman n milik ALLAH semua tu...darjat pn Allah yg kurniakn....rezeki pn same...boleh kata semua la Allah bg..so jgn nk berlagak yer klau ada tu lebih sket...bsyukurlah jelah dgn ape yg korg miliki...so oklah sampai sini jelah aku cerita..nanti aku cerita lagi k...k bubye salam..(^_^)

No comments: