Wednesday 10 August 2011

3 BuLaN PerTama..

salam..hai semua...aku lame dh x post kn? hmm harini aku boring sgt...dah la macam nk sakit je..tp x sakit lagi laa..mcm je...hehe aku cam rindu je kat org yg pernah komen kt blog aku ni...yela...kwn2 kn...hmm xapelah harap sihat2 slalu la yer....sedar x sedar dh bulan 8 dh kita skg...aku rase cam kejap sgt je cuti yg aku dapat selama 4 bulan tu..hooo 4bulan kot..nmpk mcm lame kn...tp padahal kejap je....well aku cam nk recall balik je ape yg aku lakukan sepanjang cuti ni....

Bulan Mei..

Hmm xsilap 4 hb mei haritu aku balik Terengganu...yess tu lah masa yg aku tunggu2 spnjg aku duk kt Johor...yela jauh kot Johor dgn Terengganu....tp x apelah tu la namenya berdikari kn?? hehe...aku time tu rindu giler kt mak aku yela dh lame x jumpa mak..nk peluk cium je rase..tp mesti mak pn segan yela aku kn dh besau...hehe well sebulan tu aku x bnyk aktiviti pn... aku just duk kat umah je....habiskan cuti aku sampailah hujung bulan mei..30 hb mei..aku pergi mandi manda dekat air terjun sekayu....sejukkk airnya..best...umm tulah aktiviti kluarga aku stiap tahun....pergi ramai2...memg best...insyaALLAH aku akn kekalkn aktiviti ni tuk thun2 akn dtg...(^_^)...


Ni la sekayu..hehe..

Bulan Jun...

let see...ape je yg aku buat bulan Jun ekk?? hmmm aku pun x pasti sgt sbb aku lupe dh ape yg aku buat hehe...xsilap aku aku rehat2 je kat umah..sampailah satu mase tu jiran aku nk pkai org tuk expo buku mase bulan jun tu...xsilap dari 8 hb hinggalah 15 hb jun tu lah...so aku pn joinlah...so hari2 aku mse tu just tertumpu pada buku2 kat situ jela...aku jage gerai yg ada novel n buku2 keluaran oxford...umm bnyk jgk pngalaman yg aku dapt..yela..macam2 ragam manusia yg aku jumpa...tp tu lah care aku nk latih diri aku supaya lagi ramah dgn org ramai....hehe so gaji yg aku dapt tu aku adalah beli sket buku tanda kenang kenangan aku kerja spnjang cuti ni...aku ada beli novel dua buah...thena aku ada beli la satu buku resipi...hehe yela...xpndai sgt masak so kena lah belajar kn?? hehe..so lpas abis expo tu...mak aku pn marah la kat aku sbb xkerja dh..then aku pn pegilah ngn kawan aku..ain..ain ni kawan aku mase kat expo haritu lah...aku pergi cari kerja ngn dia..so tempt yg kami tuju tu...adalah sabasun hyperruncit...kami pn mohon same2...seminggu lpas tu, aku dpt call dr sabasun suh aku masuk krja esoknya..aku happy..aku ingat kawan aku pn dapt jgk lah..upernya x...so aku cam sedih lah...hmmm (ok kak bawah ni aku ada sertakan sekeping gmbar mase kat expo haritu taw..yg comel lote tu..partner aku laa...hehe kak nora/ kak zura...) kpd kak nora..jgn marah aa..hehe





Bulan Julai...

ok selepas aku di terima kerja di sabasun tu...mak aku pn x bunyi dh..hehe..tp penat kot kerja mase awalnya..yela...xbiasa kn...hehe kt sinilah aku jumpa kawan2 baru taw...well aku still rindu kt diorng....bnyk kenangan kn...bnyk jgk pengalaman yg aku dapt sepnjg kerja ni...yela...kebetulan aku masuk kerja...sabasun nk buat cek stock..so aku sbg org baru pn terpaksa lah join..tp aku sbnrnya x kisah pn...sbb seronok hehe...tu hari jumaat minggu pertama aku....hari jumaat minggu keduanya aku terpaksa plak join family day ajuran sabasun ni..hmmm aku sbnrnya xnak join tp cmtulah..kena gak join hehe..aku ada lah record sket aksi department aku buat lakonan spnjang family day tu...tp xkn nk upload kn...hehe so bulan julai sebulan tu..diri aku hanya dengan sabasun je taw..xleh pisah dh taw hehe...so nk masuk je bulan 8 aku pn resign...yela...dh nk masuk ramadan...hmm sedih2..tp nk wat cmne..hari2 berlalu dengan pntas..tup2..dah bulan 8 kn??



Ni gmbr adik aku yg comel..ani..hehe rindu dia..

Ni lak..kak ti n kak bie..alah2 comel je senyum tu kn?? hehe aku ambik gmbo curi ni haha

dan Last sekali..kak Na...syg kak na..ni mase kt cameron highland taw (kata kak na peti sejuk besar tu ler name gelaran dia, haha)

owhh yer lupe lak...sebenarnya ramai lagi yg xda ni hehe...tp aku ambik gmbr yg dtg jela..so kpd kak siti, kak zila n kak nora...jgn marah ekk?? xdang nk ambik gmbo hehe

ok well sampai sini sajelah aku duk merapu meraban tuk harini..aku tulis ni sbb pertama aku rindu kawan2 aku semua..seyes rindu giler...n sebab keduanya...cuti dh nk abis..so mase tuk tinggal kt Terengganu ni semakin sikit....huhu rindu laa...tidakkk..xmau balik..hmmm sob3..(T_T) cehh...aku menangis camne pn xleh nya xbalik kn?? kena balik jgk kn sbb nk smbung belajar lagi..hohoho..k lah terima lah hakikat yer amira..hehe k lah tu jelah kot tuk harini..hehe sehingga bertemu lagi bubye...(^_^)


No comments: