Tuesday 5 July 2011

SiLa BeRatuR pLiZZ..??

Hai semua..aku ni dh rindu giler nk tulis blog aku...nk conteng2 dia..haha mcm la aku leh conteng blog aku ni kn?? hehe..umm aku ni hajat hati nk tulis semalam blog ni..tp memandangkn tangan aku ni dh sakit2 lebam2 semua..jadi aku tunda lah tulis harini...semalam aku kerja full..dr pagi sampai lah malam..penat tu x usah ckp la...tp tu lah..aku still sabar lagi ni..lpas ni aku rase cam x lame sgt la aku kerja..penat kot..lgpn aku nk buat persiapan nk masuk u balik...so aku x nak la last minute baru nk prepare..

Sebenarnya ape aku nk cerita ni adalah mengenai customer2 aku yg kdg2 buat aku hilang sabar jgk..tp alhmdulillah aku ni baik lagi (hehe aku angkat bakul sendiri )..yela sbb sabar je ngn diorng..korng tahu kn ape jadi bila diorng duk beratur pnjg kt kaunter timbang n kaunter telur..perrghhh mati aku ni sorg2..tp tula...aku sorg2 mane la aku sempat nk cakau2 dua2 tangan aku ni kt dua tempat kn?? hmm tp still ada lagi yg x faham aku..siap berdehem2 lagi klau aku x buat yg diorng punyer..

aku ni sampai sakit tekak taw..hehe mesti korg pelik kn...ape kena mengena tekak dgn tangan yg aku duk buat kije kn? hehe yela..aku ni sakit tekak sbb " makcik jap ekk sy buat telur jap..mak cik jap ekk sy buat kt timbang lak.." sampai sudah la aku cmtu hehe..sbb tu tekak aku sakit tangan aku pn sakit jgk..adoi..huhu..tapi sebenarnya aku seronok kije..cume time ramia org camtu lah aku jd pening..nk je pitam time tu..tp alhmdulillah..kuat lagi aku ni hehe

satu hal yg aku x boleh blah ialah time oirg duk sibuk beratur kt pnimbang..ada lak mak cik pakcik yg duk suruh anak2 diorng yg kecik2 tu duk hantar kt aku suh timbng...dalam erti kata lain..potong garisan org la kn..haishh x pndai bace agaknya mak cik n pakcik ni..yela dh terang2 kt depan tu duk cakp..sila beratur,,,sila beratur...tp x beratur2 pn..aku ni bukan boleh tgk budak bawak barang berat2 aku kesian..alih2 aku buat juga..sambil buat sambil mintak maaf kt mak cik n pak cik yg duk beratur depan aku ni..aduhai...sabor jela..

K lah tu jela kot aku nk cite sal kije..pengajaran yg aku dpt drpd bekerja ni..satu nye..beratur lah..ikut arahan yg die beri..jgn lah susahkn org yg tgh buat kerja..sbb insyaALLAH semua akn di layan dgn adil...k lah nanti aku nk post something lagi..pasal keadaan di mydin mall..k lah tu je..bubye..

No comments: