Sunday 3 July 2011

DuHai KuRmA aLiYa...

Hai salam semua..aku ni stress sket la..pertamanye sal post blog ni..td aku dh tulis punyer la pnjg cerita aku..tp ada lak masalah...xleh nk publish satu hal..satu hal lagi..die x save la..aduh,,ni aku tulis kali kedua supaya aku x hampakn hari org2 yg menatikn new entry aku ni la..aku x thu la da ke x yg tunggu..tp x apelah..yg penting aku tulis ni aku just nk cite something la pasal kejadian di tempat kerja aku td..ni pasal kurma taw..hmm mcm2 la..ceritanya begini..

Tempat kejadian : Kaunter timbangan
Masa Kejadian : Jam 6.35 petang
Kisah : kurma Aliya
Keadaan Tempat : penuh sesak dgn org yg beratur dkat kaunter timbg n kaunter ikat telur..tp yg buat dua2 tu aku sorg shja..fuhh killer time..

Aku : ni kurma ape yer pak cik? sy bukan ape..xdapat cam sgt kurma ni..klau tahu name..boleh tgk code die

pakcik : owhh kurma ni..jap2..pakcik tgk...umm..kurma aliya..

aku : haa?? kurma aliya? (dlm hati : ishh kurma yg baru ke?? xda pun code die ni

pakcik : ha'ahh kurma aliya..

aku : xda pn pakcik code die..

*tepat pada masenye supervisor aku dtg..abg din

aku : abg din..kurma aliya codenya brape?? xda pn kt kertas ni?

abg din : (dtg dn tgk kertas code) ha'ahh xda..jap abg din tnya org dlm bilik stok.

pakcik : ape yg korg tgk tu..ni haa code die..tekan jela...(sambil tunjuk ke atas kertas code yg sbnrnye salah n kami x gunakn pn code yg tu)

*aku n abg din saling pndang memndang..n aku faham pakcik tu bengang sebab kami x layan die...then telefon berbunyi...

abg din : (angkat telefon) helo, ha'ah kurma aliya berap codenya yer? owh ok terima kasih..assalammualaikum..(letak gangang) adik tin, codenya 265..

aku : (sambil hafal sambil tekan) abg din, xjadi..ni die jadi rm5.99 per kg..padahal die rm15.99 per kg..

abg din : (tgk kertas hrga yg aku telah print) xape2 biar abg din buat...(smbil tekan n ubah ape yg salah). haa..ok dah..

aku : (sambil ambik kertas yg abg din pegang, terus tampal harga kurma).. terima kasih abg din..

pakcik : ehh..kenapa mahal sgt ni...betul ke x ni...

*aku n abg din x jawab...sbb aku tgh busy giler..abg din lak nk balik dh sbb abis shift dh..

So, konklusinya..jgnlah ingat kt kaunter timbg tu senang kerjanya..silap buat mgkn kena jerkah jgk..so ape yg perlu tuk berada di kaunter timbng tu adalah kekuatan mental yg kuat..serta tabah menerima gelagat manusia2 sekelian makhluk Allah..hehe k lah tu je la kot..bubye


No comments: