Saturday 16 July 2011

RinDu Nya...

Hai salam semua..fuhh lame giler rasenya x on9..aduhai nk buat camne aku minggu lepas sibuk giler tambah2 internat buat masalah lagi..tp tu lah aku kenalah sabar kn..dugaan..owhh yer sebelum aku terlupa..kepada seluruh umat islam..aku ucapkan salam nisfu sya'ban..dh nk dekat puasa dh kite ni yer...tp alhmdulillah syukur sbb kite masih lagi di beri peluang tuk bertemu dgn syaban n ramadan.insyaALLAH...

Hari ni aku nk cite sket kejadian yg berlaku minggu lepas kt aku..perkara ni menyetuh hati aku..sungguh...pertamanya aku bersyukur kerana masih ada lagi hamba ALLAH yg baik hati..xtahu la bg korg korng tersentuh ke x..tp aku jiwa sensitif sket..memg cepat terharu kalau ada org yg baik hati tolong org yg xpernah die kenal...ceritanye begini...

Aku mase tu baru je lepas solat zohor..aku ni bukan suke dgr sgt org ckp..tp aku suke memerhati...ape yg aku perhatikn..ada la sorg akak tu..tanya kt salah sorg pekerja kt tempat aku kerja tu..die tnya cmni taw.. "adik2..nk tnye..makcik ni tinggal kt batu 6 kn dik? die dtg jalan kaki ke?" tanya akak tu, so ape yg pekerja tu jawab..die ckp yer..then akak tu pn ckp kt anak2 die.."adik,tunggu nenek dulu k,kita ajak nenek balik same2 kite" masyaALLAH...aku tersentuh sgt2..ada lagi rupanye manusia yg berhati baik..menumpangkn seorang makcik yg uzur dh...aku yg terdengar perbualan tu..serius aku terharu sesagt..sampaikn kuar airmata aku dgn lafaz syukur Alhmdulillah...

k lah nanti aku nk post lagi..lame x post kot..rindu sesangat dh aku ni...so moral of the story....kita sebagai manusia ni x salah klau tolong menolong sesama kita tu..sbb insyaALLAH setiap perbuatan baik tu ada ganjaran baik untuknya..begitu jgk sebaliknya..(^_^).. k lah bubye semua..salam..

No comments: