Wednesday 22 June 2011

Rindu Di Awan Biru


Aku bru je abis bace novel tajuk "Rindu Di Awan Biru" karya meen zulaikha...alah pengarang yang same tulis cite Nora elena tu hehe...citenye agak best jgk lah..yela sbb terasa sket sal name yg digunakn sbg hero merangkap pilot dlm novel tu ialah Akmal Hakimi...nasib Baik bukan Akmal Adzhar...hehe..cite tu terkesan gak lah di hati aku ni.. Bak kata org..jgn sesekali kata TIDAK..sbb klau Allah nk terbalik kn hati tu kejap aje hehe...

So moral of the story...cite ni mengisahkn pasal hidup berpoligami...huhu tak ramai perempuan yg snggup berpoligami...namun x ku nafi kn...ada jgk yg inginkn poligami tu...katanye senang sket jage suami gilir2..ishhh ada jgk ke camtu?? hmm well tu atas pmpuan tu sndiri la...klau sorg dpt terima sorg lagi x ..naye jgk kn?? haa...n satu lagi..klau dh dpt green light dari cawangan pertama tu..jgn la berat sebelah lak yer....mcm dlm novel ni...agak sakit hati gak aku dgn sikap akmal ni..cam berat sebelah je...kesudahannye..perpisahan jgk yg terjadi....ishh..tu lah..di sebabkn care akmal tu sendiri yg x jujur n x ikhlas menyatakn hasrat hati sendiri..(bak kata org x pndai nk buat mesyuarat TERGEMPAR!! senang xda la yg makan hati kemudian hari..tolong yer jgn anaiya kaum hawa k...)

Dlm novel ni...aku kasihan kn Hanan la..heroin dlm cite ni yg xleh terima hakikat maknye di madukn...namun lagi perit apabila dia sendiri pn bermadu tnpa sedar...ohh tidakkkk!!! tp nasib baik ada hero pnyelamat kn?? hehe yela..novel memg la..mane ada yg sad ending..sape je yg nk bce klau sad ending tu..tp hakikat di luar sana..kite xthu kn cmne kn?? betul ke semua org akhiri hidup nye dgn happy ending...(Ni x termasuk penyamun, perompak, pencuri dan sbgainya lah yg buat jenayah tu....sbb aku thu..hidup diorng yg ni mesti ada pmbalasan dr Allah jgk..cuma lambt n cepat je...n mgkn klau dh bertaubat tu Allah dh ampunkn...InsyaALLAH aminn..)

Tapi jujur lah..klau aku ni bace novel..aku rase cam aku lak kt dalam tu...lupa semua masalah dunia yg sepatutnye aku hadapi...tu lah tempat aku released tension aku...Then mula lah..aku pn berangan dpt hero cam dlm novel2 tu..hehe (opss encik akmal jgn marah yer..haha...)
K lah tu je kot...lps ni aku nk bace novel lain lak...tajuk "Cinta Yang Ku Rasa"....cewah tjuk...macam kisah cinta aku je..hehe...ehh lebih2 lak aku ni hehe...k la bubye... (^_^)

No comments: