Monday 27 June 2011

MaCam MaNa Nak OranG SyG KiTa???

Hai semua..hehe skali lagi kite bersua di alam maya ni..cewah cam siaran lgsung lak kn?? hehe..well nmpk pada tjuk cam menarik je kn?? umm..cube anda semua fikir cmna nk org syg kt kite?? bukan syg biasa2 tp syg sungguh2..fuh dgr ayat cam tkut je kn?? ada ke org leh syg kite sungguh2 dlm era skg ni?? mesti korg ckp cmtu kn?? well tu depends kepada kite sendiri..

First prinsip aku snang je..prinsip aku ni same jela ngn prinsip buah hati aku..sbb kitorng memg same dr segi pemikiran..serius aku x tipu..first aku jumpa dia pn..aku cam dh boleh sekepala ngn die..baygkn la..prinsipnya cmni..bila dh kite jumpa seseorg yg btol2 sygkn kita..hargailah sementara die wujud di dpn kita..sbb skali die berpaling jgn harap la die akn toleh balik kt korg..ingat xda manusia yg sempurna dlm dunia ni..dn ingat jgk..jgn mencari yg sempurna dlm hidup kite ni..kerna setiap mnusia tu ada kekurng die sendiri..tp lengkapilah kelemahan psngn kita tu dgn kelebihan kita..jgn perlekehkn dia jika die xthu..tp bgtaw lah die ape yg die perlu tahu..jgn pula mengajar die tuk mnjdi sempurna..kerana manusia ni sifatnya mudah alpa...bgitu jga dgn diri anda..kerna anda seorg manusia..

Dan ape yg aku tekankn sebelum ni adalah kejujuran..mgkn korg semua thu ape itu kejujuran..tp adakah anda mempraktikkn ape itu kejujuran?? yess..maybe sesetgh je yg thu erti n nilai jujur ni..sesetgh lagi mgkn pndai sebut je kot..ntah lah wallahualam..jujur ni adalah sesuatu perasaan yg terbit dlm diri kita tuk meluahkn pekara sbnar tentng sesuatu hal yg telah berlaku pada kita..or maybe sesuatu yg ingin anda lakukn..so bg aku n buah hati aku la..jujur ni sgt penting..yela sbg contoh la kn anda ni sorg handsome/cantik sampaikn ada org nk knal ngn awk..xsalah rasenye awk jujur bgtaw awk dh berpunya...yess sgt3 xsalah...kerana satu anda x menipu org yg nk knal awk..n satu lg awk x tipu diri awk (hipokrit) krn menyatakn yg awk dh berpunya..ni x..klau ada org nk knal je..trus ckp xda bf?? or xda gf?? tu xjujur syangg2 sekalian..

And last skali ikhlas..mgkn anda2 ni semua dh pernah kapel kn?? or maybe anda dh rase cmne prasaan di kecewakn kn?? so ape2 pn yg pernah anda lalui..ikhlas la..jgn bls dendam kt insan lain yg xbersalah lak yer...ksian dia..rasenya x salah klau dh kite jumpa seseorg yg memahami kita tu kita hargai die btol2.. k lah tu jela ape yg leh aku kongsi sikit sebnyk..nk tulis bnyk2 takut korg x bace lak sbb pnjg..k lah bubye

No comments: